Jeg selv sammen med agenten, foran helikopteren der fløj os ud til Eleo Mærsk. I slænget bagved ses vore reservedele.
I 1993 leverede Acta kranerne til de dobbelt-skogede supertankere fra Lindø. Det var de 20 tons kraner ved manifolde, samt en storeskran. På skibets første rejse til Golfen, blev hejsespillet på
den styrbord kran beskadiget. Da der samtidig var generelle problemer med hydrauliksystemet, blev det på et møde på værftet besluttet og jeg sammen med vores overmontør John Bern, skulle medsejle fra Cape Town til Rotterdam
for afklaring af problemerne.
Vi havde i Cape Town et par dage som turister, før Eleo Mærsk passerede Cape Town og vi med helikopter blev sat ombord. Det var så første gang i 20 år, jeg igen
stod på dækket af et sejlende Mærskskib og for første gang et tankskib.
Eleo Mærsk havde en længde på 343 meter og en bredde på 56 meter, svarende til et dæks areal
på 19208 m2. Det vil sige at mit sidste skib, den "gamle" Susan Mærsk, ville kunne have stået seks gange på dækket.